آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

واژه خور مخفف خورشيد است ، روستاي خور با داشتن ارتفاع 2800 متري در دامنه غربي قله گندم چال که داراي 3600  متر ارتفاع از سطح دريا در شمال غرب تهران و يکي از مناطق مرتفع البرز مرکزي مي باشد و داراي طبيعت منحصر به فرد از نظر منطقه اي است که در تابستان داراي هواي خنک و عاري از رطوبت است و مناطق ديدني همچون قله ها و دره هاي سرسبز و پيچ در پيچ و باغهاي زيبا را دارا مي باشد يکي از شاخص هاي منحصر به فرد آن آبشار خور است که جزء مناطق ويژه طبيعت ايران است که حدود 60 متر ارتفاع از سطح زمين دارد . منطقه توريستي خور داراي جاذبه هاي خاص گردشگري و سياحتي و ورزشي همچون (کوهنوردي،پيست اسکي) مي باشد و يکي از مسير هاي کوهنودي با مناظر جالب، مسير قله گندم چال از روستاي سنگان به خور و بالعکس مي باشد که در گذر از اين مسير پس از پيمودن حدوداً 2 ساعت راه و طي نمودن قله گندم چال و شيب نسبتآ آرام به روستاي خور ميرسيد . در زمستان با توجه به داشتن پيست اسکي که از نظر مسافت    رفت و برگشت  حدود 120 کيلومتر از پيست اسکي  ديزين  به تهران نزيک تر است محيطي  دلخواه براي ورزشکاران و  طرفداران  طبيعت زمستاني مي باشد . جاده آسفالته آن در فاصله 20 کيلومتر بعد از کرج و قبل از سد امير کبير فرعي پيست اسکي خور مي باشد که حدود 14 کيلومتر است .مردم  آنجا  خونگرم و مهمان  نواز همراه با اعتقادات مذهبي اسلامي هستند و در مرکز روستا گورستان قديمي قرار دارد که در آنجا آثار سنگهايي با قدمت 600 الي 700 سال پيش با نام اشخاصي که پسوندهاي  منتصب به خور دارند يافت مي شود و همچنين بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده عسگري و تپه دژبر که در اسناد باستاني اداره ميراث فرهنگي به همين نام به ثبت رسيده است نيز قرار دارد . محصولات توليدي آن انواع ميوههاي درختي مانند سيب ،هلو ، گلابي ، گيلاس ، آلبالو، گردو و.... ميباشد و در فصل بهار گونه هاي گياهي وحشي مانند والک ،کنگر ، ريواس ،آويشن و قارچ به فراواني يافت ميشود . با توجه به داشتن آب و هواي کوهستاني جانوراني مانند قوچ ميش ،کل ، بز،گرگ ،شغال ،روباه  و پلنگ معروف آسيايي و پرندگاني از نوع کبک ، مرغ کوهي ،عقاب ، شاهين ، جغد، قناري ، بلبل ، شانه بسر و دارکوب و غيره يافت مي شود.

منبع iranisalam.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیابشار خور
[ ] [ 11:19 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ